Sider

mandag 21. mai 2012

Meir "uplanlagt" intervall

Laurdag vart det igjen ei såkalla intervalløkt. Eg hadde tenkt å sykle, men var ikkje i humør til å sykle åleine. Då vart det ein joggetur i staden for. Men p.g.a. alle bakkane heime må eg som regel til med litt gåing og;) Av den grunn vart det "intervall". Ikkje på verken tid eller puls, men kun utfrå terrenget - altså naturleg intervall. Men heilt naturleg vart det likevel ikkje for det er for lite kupert, og for mykje "rett opp" til at det blir rett og. Derfor passa eg på at pulsen roa seg til ca. 70 % av makspuls i dei rolege periodane i dei verste bakkane før eg tok ei ny økt med høg intensitet. Eg var flink og pressa meg sjølv til og med i dei verste bakkane, og dagen etter hadde eg faktisk gangsperre, og DET er lenge sidan sist!

Turen gjekk slik: Roset-Nytun-rørgata til Leite-Nygård-Nytun-Roset. Ganske bra stigning her og der, særleg over rørgata til kraftverket (eg rekna ikkje ut stigninga her denne gongen, men det skal eg prøve å hugse neste gong).

I næraste framtid har eg tenkt å ta ei intervalløkt som faktisk er gjennomtenkt før eg startar! Eg har vore alt for lite flink å trene intervall opp i gjennom tidene, sjølv om eg veit at ein bør ha slike økter i løpet av ei veke og.

Eg fann ein artikkel i "i form" som forklarar veldig enkelt og greitt kvifor intevalltrening er viktig, og kvifor like treningsøkter over lenger tid gjev dårleg avkastning:

"Derfor har den vanlige turen sluttet å virke

Hvorfor er intervalltrening så effektivt? Det henger sammen med et fenomen som kalles superkompensasjon. Det er egentlig en forsvarsmekanisme som skal beskytte kroppen din mot overbelastning.
Etter hard trening der kroppen blir utsatt for uvante påkjenninger, vil muskler og kretsløp nemlig vokse seg sterkere for å kunne motstå en tilsvarende belastning hvis den skulle gjenta seg i fremtiden. Det er grunnen til at turene i det vanlige tempoet ikke lenger forbedrer formen noe særlig - kroppen din er vant til belastningen." (Henta frå: http://iform.nu/trening/loping/slik-fungerer-intervalltrening ).

Så det er berre å spenne på seg joggeskoa, kome seg opp på sykkelen e.l. og kome i gong! Denne veka må eg få inn eit par styrkeøkter i tillegg til nokre fjellturar og sykkelturar. Sola skin frå skyfri himmel, så det går iallfall ikkje å skulde på vêret denne veka (ikkje det at eg gjer det så ofte heller då;)).

Nerdefakta (klokka ville ikkje finne satelittar, så det manglar data frå ca. 1 km):
Lengd:7,15 km.
Tid: 1 time og 23 minutt.
Høgdestigning: 446 meter.
Kaloriar brukt: 613.
Puls: gjennomsnitt 168. Maks 193.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar